Rondreizen met Amber #Rome deel 1

Ik ga deze nieuwe serie beginnen, namelijk rondreizen met Amber, en elke keer als ik op vakantie ga of een reis ga maken, ga ik erna een verslag over schrijven voor op mijn blog. Lijkt me leuk om jullie tips te kunnen geven over de stad of het land waar ik ben geweest, en misschien hebben jullie nog leuke aanraders voor andere reizen!

De eerste rondreizen begint in Rome. Ik kreeg voor school in het kader van een internationale week die wij doen, de mogelijkheid om naar het buitenland te gaan. Ik was snel genoeg en mocht, samen met 8 andere leerlingen uit mijn richting, mee naar Rome.
Ik zal beginnen met zeggen dat we veel in de avond hebben gezien, aangezien we overdag verplichte schooldingen hadden zoals lezingen, casussen oplossen en dan iets bezoeken. In totaal was ik er 5dagen, van 24 april tot en met de 28ste.

 #1 : maandag 24 april

Ik had een vlucht om 7u30, aangezien we die dag begonnen om 13uur op de Swiss School of Management in Rome. De vlucht is zo een twee uur, wat goed meevalt. Wij zijn geland op de luchthaven van Roma-Fiumicino en dit ligt op zo een 34km van Rome. Ik raad je aan op een trein te nemen, is zo een 8euro en daarna moet je nog een tramticket kopen, maar dit is niet zo duur. Indien je lang verblijft kan het handig zijn om een 7dag pas te nemen, deze is volgens mij 24euro. Het is een kleine 40min volgens mij met de trein, afhankelijk ook vanwaar je afstapt.


Het weer maandag was echt goed, zo een 22 graden, met zon. Om 13u hadden we dan presentaties van alle landen die daar ook waren voor deze internationale week met een receptie. Daarna konden we eindelijk Rome stad in!
Het eerste wat we gedaan hebben is gaan kijken naar het Pantheon, zo mooi en zo groot! Ik wil heel graag binnen ook is kijken, want volgens mij is het echt de moeite. Hierna zijn we naar de vierstromenfontein gaan kijken, wat dan veel kleiner was. Ik raad je ook niet aan om op dit plein iets te gaan drinken of eten, want je gaat teveel betalen. Hierna zijn we nog een cocktail gaan drinken.

#2 : dinsdag 25 april

Op dinsdag was het ook nog mooi weer, ook zo een 22 graden. In de voormiddag hadden we een lezing met een daaropvolgende casus. In de namiddag zijn we naar Area Archeologica Di Ostia Antica gegaan. Dit is een stad buiten Rome, die laat zien hoe het vroeger in Rome was, met allemaal ruïnes. Het reizen ernaar toe was lang, dus hou daar wel rekening mee. Het was wel indrukwekkend om eens te zien, aangezien je er niet elke dag bij stilstaat hoe een stad is opgebouwd. Ik raad het wel aan zonder gids, dat duurde namelijk een beetje te lang en waar zij zei dat een winkel was, had je er toch geen idee van.

Hierna zijn we na een lange rit terug iets gaan eten, vlak bij de Trevifontein. Dit raad ik niet aan! Hoe meer je bij zo iets zit, hoe meer je gaat moeten betalen. Het lijkt allemaal namelijk nog goedkoop, maar dan krijg je een dikke som service erbij en betaal je per persoon nog is 1euro voor brood, ook al heeft maar 1 iemand ervan gegeten.

De Trevifontein raad ik dan wel aan en zeker in de avond! Het is zo mooi en het heeft echt iets magisch. Toen we er waren is er ook iemand ten huwelijk gevraagd geweest, wat het alleen nog bijzonderder maakte. In de avond is het ook mooi verlicht en minder druk. Vergeet ook geen centje te gooien!

Hierna zijn we nog iets gaan drinken op Piazza Campo de' Fiori, waar er allemaal cafés zijn op een pleintje, beetje zoals de oude markt in Leuven ;).


Zo, dit was deel 1 van mijn Rome verslag en volgende week komt deel 2 :)! Hopelijk vonden jullie het boeiend om te lezen!

Reacties

Populaire posts