Rondreizen met Amber #Rome deel 2

Hallo en welkom terug bij rondreizen met Amber. Hierin ga ik elke keer als ik op vakantie ga of een reis ga maken, een verslag schrijven voor op mijn blog. Lijkt me leuk om jullie tips te kunnen geven over de stad of het land waar ik ben geweest, en misschien hebben jullie nog leuke aanraders voor andere reizen!

Vorige week kon je lezen wat ik maandag en dinsdag gedaan heb, vandaag ga ik jullie vertellen wat ik de andere 3 dagen gedaan heb.

#dag 3 : woensdag 26 april

Op woensdag zijn we eerst naar het huis van de president gaan kijken. Ik doe rechtspraktijk, dus je gaat zien dat alle activiteiten meestal daarop gebaseerd zijn, zeker die van donderdag. Het huis van de president is echt een toeristische bezoekplaats, dus je kan er ook in gaan kijken als je niet met een school bent en het is ook echt een aanrader. Het is een super groot en mooi gebouw en vanbinnen is het echt wauw!

De gids was een jonge student en bleef niet te lang stilstaan bij alles, wat ik zeker kon appreciƫren. Ze vertelde wel interessante dingen over de kunst die er hing, de meubels, maar ook over een stuk dat bedoeld was voor Napoleon zijn vrouw om in te gaan wonen, al heeft ze daar nooit gewoond. Het is echt een aanrader, want je krijgt zoveel schoonheid te zien. Vooral de verschillende plafonds zijn zeker de moeite!

Hierna hadden we nog wat vrije tijd en ben ik een cadeau gaan zoeken voor mijn jongere zus die jarig was en liepen we nog is langs de Trevifontein. Ik moet eerlijk zeggen, ik vond het vrij teleurstellend de dag erna, het leek gewoon niet meer zo overweldigend als de avond ervoor, daarvoor raad ik het ook aan om in de avond te gaan bekijken.
Dit is trouwen het Capitool.
Daarna hadden we op school een lezing met een opvolgende casus. Hierna zijn we niet meer iets gaan bekijken. We zijn met de groep iets gaan eten en daarna nog iets gaan drinken, wat overigens super gezellig was! Overigens was het weer wat minder, 15-20 graden denk ik toch, maar geen zon, wat het soms wat kouder maakte.

#dag 4 : donderdag 27 april

Donderdag zijn we de dag begonnen met een lezing en een opvolgende casus. In de namiddag zijn we naar de fiscale rechtbank geweest, dit is een afrader (niet dat ze volgens mij toeristen hebben). Het was de eerste keer dat die mensen volgens mij een school als bezoekers hadden en het rechtssysteem verschilt niet veel met dat van ons.

Hierna werden we uitgenodigd door school om te eten in een Irish Pub in Italiƫ, ja je leest het goed, een Irish Pub. De reden hierachter was dat een van de lectoren hier in een band speelde. Het eten was goed en de drank ook, maar niks echt speciaal. Het weer die dag was overigens slecht, we hadden de hele dag regen, het was wel niet te koud.

#dag 5 : vrijdag 28 april

Vrijdag was onze laatste dag, maar hadden we geen schoolverplichtingen meer. Allereerst zijn we naar Vaticaanstad geweest, wat een rij :o! Ik raad aan dat als je binnen iets wilt bezichtigen, je tickets online koopt en om 7/8uur daar al gaat staan! Wij hadden geen intentie die dag om binnen te gaan, maar ooit wil ik echt wel binnen. Het ziet er allemaal zeer mooi uit en het heeft een ander gevoel dan in de stad zelf.
Vervolgens zijn we naar het colosseum gegaan. Dit ziet er ook zo mooi uit! Ook hier hadden we geen intentie om binnen te gaan, aangezien we daarvoor gewoon de tijd niet hadden. Maar van wat we vanbuiten naar binnen konden zien was het wel de moeite om is binnen te gaan!

Hierna zijn we nog middag gaan eten dicht bij het colosseum en ook hier hadden we service kosten. Even ter verduidelijking, als je dicht bij toeristische plaatsen gaat, krijg je dus zo een extra kosten, anders niet. En lokaal eten is eigenlijk beter dan daar, dus zoek zeker minder toeristische plekjes op!

Ten slotte zijn we nog wat naar de winkels gegaan, zoals de sephora, zoals je misschien al kon zien op instagram :). Deze is aan de Spaanse trappen, voor moest je deze zoeken!

Besluit

Rome is prachtig! Ik ben zeker van plan om nog is te gaan en ook ergens binnen te gaan. Volgens mij kom je wel toe met 3/4 dagen, want je moet rekening houden dat wij ook nog schoolopdrachten hadden. Het weer hangt echt af van wanneer je gaat, maar dat is bij alles zo volgens mij, de Italianen waren alleszins blij met de regen.
Vervolgens moet je ook kijken dat je je spullen goed bij je hebt, zeker op de metro. Zorg gewoon dat niemand in je tas kan, het is namelijk een drukke stad. Vermijd ook toeristische plekken om te eten, omwille van de service en je gaat beter eten krijgen op de niet toeristische plekken. En als je wil oversteken, oranje is nog altijd groen daar!

Het is een prachtige stad, er valt zoveel te beleven en je blijft je ogen uitkijken! Het is echt een aanrader!


Reacties

Populaire posts