L'oréal colorista wash out

Toen ik zag dat l'oréal uitkwam met wasbare verf was ik verkocht. Al langer wou ik is is iets anders doen met mijn haar, maar om er echt maanden mee rond te lopen zag ik niet zitten. De l'oréal colorista wash out is dan ook ideaal. Ik heb gekozen voor de verf dat er zou uitgaan na 2/3 keer wassen. Ik was mijn haar normaal elke dag, omdat mijn haar snel vettig word. Maar toen ik plots een week vrij had van school kon ik het niet laten om het toch te doen. Zo moest ik niet elke dag mijn haar wassen maar enkel voor ik ergens naartoe moest. 
Ik heb gekozen voor deze lichte roze pastel kleur. In de verpakking zit een tube met de verf in, twee paar handschoenen en een handleiding. Ik wou enkel het einde van mijn haar dus ik hoopte dat ik de helft van de tube kon gebruiken zodat ik het nog is kan doen.
Dit is mijn haar voor het kleuren. Het is al blond geverfd. Het is niet super licht, zoals je kan zien. Ik had dan ook schrik dat de kleur niet zo goed zou pakken.
De eerste keer dat ik het geverfd had zag je het zo goed als niet. In bepaald licht zag je een roze gloed, maar niet echt veel. Ik weet niet of het aan mij lag, want ik vond het moeilijk met de gigantische handschoenen om het goed over mijn haar te verdelen. Ik heb dan gewacht tot het terug droog was om er nog eens over te gaan. 
Het resultaat was toen ook veel beter. Het was niet super fel, maar dat was ook niet de bedoeling. Ik vond het ook nog redelijk makkelijk om een mooie overgang te krijgen. 
Na één keer wassen was het effect wel al minder. Ik was vergeten een foto te nemen toen ik het direct geverfd had (oeps 🙈). Dit is het effect na één keer wassen : 
Zoals je kan zien is het best nog zichtbaar. Het geeft een beetje een roségouden look vind ik.
Ondertussen zijn we een week een half verder en zit er onderaan mijn haar nog altijd een roze gloed. Ik vind dit wel raar, want ik heb mijn haar toch al zeker 5 keer gewassen denk ik, aangezien ik haar heb dat snel vettig word.
Dus voor mensen die het echt maar een week willen en daarna terug , raad ik het toch niet aan.
Het is ook belangrijk dat je je haar eerst wast en zorgt dat het helemaal droog is. Omwille van het feit dat het uitwasbaar is, heeft het bepaalde elementen van echte haarverf niet, waardoor het haar droog moet zijn om te pakken. 
OPMERKING : we zijn ondertussen 3/4 weken verder en ik heb soms het gevoel dat het deel waar ik de roze verf had aangebracht terug naar mijn eigen kleur is. Mijn haar is namelijk blond gekleurd en ik merk dat sommige stukken onderaan mijn haar terug donkerder zijn. Misschien is de verf dan toch niet zo geschikt voor mensen met gekleurd haar..
Ik heb wel nog een halve tube en ben dan ook van plan om het nog is te doen!
Je vindt de verf hier : colorista

Reacties

Populaire posts